CQC promoot digitale technologie
tijdens rondetafel bij Sekoia

Sekoia bracht leiders uit de gezondheids- en socialezorgsector in het VK samen voor een rondetafelgesprek in de Deense ambassade om te praten over 'uitstekende' zorgverlening en de toekomst van digitalisering in de zorgsector in het VK.

Gastheer van het evenement was de Deense ambassadeur voor het VK, de heer Claus Grube. Het doel was om best practices uit Denemarken en Engeland te delen en te bespreken hoe de zorgverlening veranderd is sinds het besluit van de Deense regering om alle overheidsdiensten, onder meer in de gezondheids- en socialezorgsector, te digitaliseren.

Tijdens het evenement vertelde Andrea Sutcliffe, Chief Inspector of Adult Social Care voor de Care Quality Commission (CQC), op welke aspecten het CQC let bij de beoordeling van dienstverleners en de toekenning van de score 'Uitstekend'.

Ze greep deze gelegenheid ook aan om het belang van technologie in enkele hoogwaardige diensten te benadrukken en riep dienstverleners op om innovatieve digitale technologieën te omarmen, omdat ze de zorgverlening verbeteren, effectieve resultaten opleveren en de zelfstandigheid vergroten van de mensen die erdoor worden ondersteund.

Eén van de mogelijke voordelen van een verdere digitalisering van zorgdiensten is volgens mevrouw Sutcliffe de mogelijke digitale integratie tussen de zorgsector en de NHS (Nationale Gezondheidsdienst van het VK). Zo zal een uitwisseling van medische informatie tussen zorgverleners de individuele resultaten verbeteren en mogelijk ook de duur van het ziekenhuisverblijf verkorten.

Deelnemers aan het rondetafelgesprek kregen ook de kans om te luisteren naar dr. Shahzada Ahmed, een toonaangevende consultant en chirurg in het Queen Elizabeth Hospital in Birmingham, en tevens eigenaar van Orton Manor Nursing Home, een van de eerste woonzorgcentra in het VK die voluit voor digitale technologieën kiest om de zorgverlening te stroomlijnen en te verbeteren.

Meer tijd met cliënten

Dr. Ahmed heeft naar eigen zeggen met plezier geïnvesteerd in de digitalisering van zijn woonzorgcentra, omdat hij zelf de goede resultaten binnen de NHS had gezien. Hij lichtte toe hoe de zorgverlening binnen Orton Manor met behulp van Sekoia is hervormd. Tijdens zijn presentatie prees hij de vele voordelen van Sekoia: dat het personeel nu meer tijd heeft om met cliënten door te brengen, dat de manager nu de zorggegevens per cliënt kan beoordelen en patronen herkennen, zodat problemen kunnen worden voorspeld en voorkomen, en dat het systeem alle personeelsleden automatisch waarschuwt wanneer medicijnen over datum zijn.

Omdat de feedback van het personeel, de cliënten en hun familieleden zeer positief was, is dr. Ahmed van plan om Sekoia ook in zijn andere woonzorgcentra te implementeren. Hij houdt zich ook graag bezig met de ontwikkeling van nieuwe applicaties voor het Sekoia-platform en werkt daarom nauw samen met het bedrijf om de instrumenten te ontwerpen en ontwikkelen die hij nodig heeft om de zorgverlening in zijn centra voortdurend te verbeteren.

Het evenement eindigde met een positieve discussie over de mogelijke rol die technologie en digitale diensten kunnen spelen bij de ondersteuning van dienstverleners om de zorgverlening te verbeteren, een persoonlijke aanpak van cliënten uit te breiden en fouten te minimaliseren, vooral op het vlak van medicatie. Tal van deelnemers die aan het begin van de dag nog twijfelden hoe en wanneer ze in digitale zorginstrumenten zouden investeren, waren na afloop bijzonder enthousiast en wilden graag meer te weten komen over hoe ook hun diensten gebaat konden zijn bij technologie.

Mads Fischer Rasmussen, CEO van Sekoia, zegt daarover: 

"Het deed ons plezier spelers uit de hele zorgsector bijeen te brengen voor een belangrijke discussie over de revolutionaire rol van digitale technologieën voor een hoogwaardige zorgverlening."

"Wij weten dat heel wat dienstverleners in het VK graag technologie in hun diensten zouden gebruiken, maar ondersteuning nodig hebben om op maat gemaakte digitale oplossingen te ontwikkelen. We kijken ernaar uit hen te helpen, zodat ook zij kunnen profiteren van onze unieke en beproefde digitale applicaties die hen in staat zullen stellen hun medewerkers te motiveren en hun zorgverlening te verbeteren in het belang van de mensen die zij ondersteunen."

Deelnemers aan het rondetafelgesprek:

  • Ambassadeur Claus Grube, ambassadeur van de koning van Denemarken in het VK
  • Barones Greengross OBE, onafhankelijk parlementariër en CEO van International Longevity Centre
  • Professor Martin Green, CEO, Care England
  • Tej Sehmi, Operations Manager, Burlington Care Home
  • Mads Fisher Rasmussen, CEO, Sekoia
  • Dr. Shazada Ahmed, eigenaar, Orton Manor Nursing Home

Andere deelnemers aan het rondetafelgesprek:

  • Helen Simmons, Nightingale Hammerson
  • Laird Mackey, Caring Homes
  • Jacky Sylvester, Colten Care
  • Ravi Gidar, Gold Care
  • Amit Shah, Pathways Care
  • Nicola Palladino, Amba Care Group
  • Hannah Williams, Sky TV
  • Professor Dominic Macqueen, academisch psychiater

 Lees meer over het evenement op de website van Care Home Management via deze link.

8 essentiële stappen
op weg naar papierloos werken

Door de druk op de zorgsector lopen sommige organisaties tegen hun grenzen aan. Deze transformatie omvat ook digitalisering en nieuwe hulpmiddelen om de efficiëntie en zorgkwaliteit te verbeteren. We hebben 8 stappen uitgewerkt die van pas kunnen komen bij het overschakelen van papieren zorgbeheer naar een digitale oplossing.

31.08.2017   |   MEER LEZEN
3 zorgen
over digitalisering

De aantrekkingskracht van digitalisering is groter dan ooit en de zorgsector verschilt daarin niet van andere sectoren. Wij constateren dat er binnen de zorgsector een groeiende belangstelling is voor digitale apparaten en diensten. Als gevolg van de grote demografische druk en de vele bezuinigingen zien we een grotere vraag naar efficiëntie. Het digitaliseringsproces wordt dan ook door velen gezien als een deel van het antwoord op de sociale initiatieven van de toekomst.

17.08.2017   |   MEER LEZEN
Tablets helpen
incidenten terugdringen

Een woonzorgdorp in Denemarken heeft veel baat bij de digitale oplossing die werd ingevoerd om de efficiëntie te verhogen en het aantal incidenten te verlagen.

03.07.2017   |   MEER LEZEN
Sekoia   /   2 Eastbourne Terrace   /   London W2 6LG   /   contact@sekoia-care.co.uk   /   Bel 07713 462853 Sekoia
2 Eastbourne Terrace   /   London W2 6LG
contact@sekoia-care.co.uk   /   Bel 07713 462853
Sekoia
2 Eastbourne Terrace
London W2 6LG
contact@sekoia-care.co.uk
Bel 07713 462853