Vaarwel papierwerk
Hallo digitaal

De afgelopen vijf jaar hebben veel woonzorgcentra in Noord-Europa vaarwel gezegd tegen tijdrovend papierwerk en de immer verdwijnende post-its, en hebben in de plaats daarvan de vele voordelen van digitalisering en cloudcomputing omarmd. Sekoia biedt woonzorgcentra het ideale hulpmiddel om iets te doen tegen het gebrek aan overzicht en de papieren rompslomp.

Welkom bij een typisch woonzorgcentrum waar goed wordt gezorgd voor onze 'grijze' bevolking. Dit is een sector met enorme pijnpunten als gevolg van de dubbele demografische uitdaging – een zware belasting die enkel kan worden weggenomen door slimmer te werken.                          

"We werkten erg hard en waren veel tijd kwijt aan complexe overdrachten. Dat resulteerde in meer incidenten dan waar wij als professionals achter konden staan. Via verschillende oplossingen hebben we geprobeerd om het aantal incidenten terug te brengen, van checklists tot geavanceerde agenda's, maar niets werkte. Toen we hoorden over de uitstekende ervaringen met Sekoia, besloten we de tool ook hier te testen," vertelt maatschappelijk werker en zorgverlener Charlotte Jensen van de Gemeente Holbaek.

Alle gegevens voor zorgverleners op één plek

Sekoia is een platform met digitale applicaties voor woonzorgcentra dat tijd vrijmaakt voor echte zorgtaken. Dit resulteert in een hoogwaardige werkstroom en andere voordelen voor de klant. 

"Met dit systeem verloopt de dag beter voor zowel de cliënten als het personeel. We zien dat we tijd kunnen besparen tijdens de overdracht en bij het plannen van onze dagtaken, omdat we in het systeem al onze taken van de dag kunnen overzien, maar ook die voor elke cliënt afzonderlijk. Dat levert aanzienlijke besparingen op, terwijl er minder stress op het werk is," zegt raadslid Brian Skov Nielsen van de Gemeente Odense.

Mogelijk gemaakt met Microsoft Azure

Doordat Sekoia op het cloudplatform Microsoft Azure is gebouwd, biedt het de klant goedkope, flexibele oplossingen aan. Dankzij Azure SQL Database kan Sekoia in enkele seconden nieuwe databases aanmaken, terwijl dit met traditionele datacenters uren of zelfs dagen duurt. Daarnaast kan de functionaliteit voor slepen-en-neerzetten in Azure databases van elke omvang aan, zodat ook ondersteuning wordt geboden voor zeer grote bestanden en diverse verkeersscenario's waarbij gebruikers op verschillende tijdstippen online gaan. 

Omdat Azure automatisch updates uitvoert, realiseert Sekoia een aanzienlijke besparing van tijd en kosten op het onderhoud van de infrastructuur, zoals het bijwerken van servers. Daardoor kan Sekoia zich volledig toeleggen op het optimaliseren van zijn apps en een continue beschikbaarheid. 

"Sekoia gebruikt de flexibiliteit en schaalbaarheid van de cloud om snel diensten en oplossingen te ontwikkelen en in te zetten die essentieel zijn voor de zorgsector", vertelt Elena Bonfiglioli, Senior Director, Europe Healthcare van Microsoft Corp. "Microsoft Azure vereenvoudigt en voorkomt de bijzonder complexe en vaak hoge opstartkosten voor het ontwikkelen van apps." 

[Feiten en cijfers over Sekoia]

  • Sekoia heeft ongeveer 12.000 gebruikers in Noord-Europa.
  • Maandelijks worden er meer dan 1,3 miljoen zorgverslagen en -taken in Sekoia ingevoerd.
  • Microsoft Azure biedt Sekoia een gegarandeerde beschikbaarheid van 99,95%.
8 essentiële stappen
op weg naar papierloos werken

Door de druk op de zorgsector lopen sommige organisaties tegen hun grenzen aan. Deze transformatie omvat ook digitalisering en nieuwe hulpmiddelen om de efficiëntie en zorgkwaliteit te verbeteren. We hebben 8 stappen uitgewerkt die van pas kunnen komen bij het overschakelen van papieren zorgbeheer naar een digitale oplossing.

31.08.2017   |   MEER LEZEN
3 zorgen
over digitalisering

De aantrekkingskracht van digitalisering is groter dan ooit en de zorgsector verschilt daarin niet van andere sectoren. Wij constateren dat er binnen de zorgsector een groeiende belangstelling is voor digitale apparaten en diensten. Als gevolg van de grote demografische druk en de vele bezuinigingen zien we een grotere vraag naar efficiëntie. Het digitaliseringsproces wordt dan ook door velen gezien als een deel van het antwoord op de sociale initiatieven van de toekomst.

17.08.2017   |   MEER LEZEN
Tablets helpen
incidenten terugdringen

Een woonzorgdorp in Denemarken heeft veel baat bij de digitale oplossing die werd ingevoerd om de efficiëntie te verhogen en het aantal incidenten te verlagen.

03.07.2017   |   MEER LEZEN
Sekoia   /   2 Eastbourne Terrace   /   London W2 6LG   /   contact@sekoia-care.co.uk   /   Bel 07713 462853 Sekoia
2 Eastbourne Terrace   /   London W2 6LG
contact@sekoia-care.co.uk   /   Bel 07713 462853
Sekoia
2 Eastbourne Terrace
London W2 6LG
contact@sekoia-care.co.uk
Bel 07713 462853